Aktuellt

Libra lägger mer kraft på lyckade rekryteringar.

2020-02-17 Roberth Klarqvist

Då alla branscher i Sverige känner av den höga sysselsättningsgraden blir det allt svårare att rekrytera personal som uppfyller de kriterierna som krävs för tjänsterna.
Personlig assistansbranschen känner också av det vilket gör att varje arbetsgivare aktivt måste arbeta med att vara så attraktiv som möjligt.

Samtidigt måste vi som företag arbeta snabbt för att fånga duktiga framtida medarbetare innan de erbjuds andra tjänster. Därför har Libra Assistans utvecklat en ny tjänst på företaget, dvs Rekryteringsassistenten.
Rekryteringsassistenten kommer fungera som spindeln i nätet i alla våra rekryteringar. Denne kommer att sammanställa behoven och publicera samtliga tjänster samt planera och genomföra de första intervjuerna.
Detta är ett otroligt viktigt arbete då våra kunder förtjänar de absolut bästa assistenterna.

Vi är otroligt stolta över vår nye medarbetare, Anki Källström på den postern. Anki har mångårig erfarenhet i assistansbranschen gällande rekrytering. Det märks att hon brinner för detta arbete och har en otrolig förmåga att se varje människa hon möter.
Vi önskar dig hjärtligt välkommen till oss och önskar dig all lycka till.

Önskar du veta mer om våra lediga tjänster så kan du läsa mer om dem här…